Jak zabezpieczyć się przed utratą danych?

Dobrze dopasowana archiwizacja danych firmowych jest niezbędna ze względów bezpieczeństwa. Trzeba pamiętać, że informacje dotyczące firmy zapisane w postaci plików cyfrowych są zagrożone przez działania tj. kradzież, czy zdarzenia losowe, przykładowo zalanie, pożary czy awarie sprzętu. W wypadku takich zdarzeń napotykamy wielki problem, jeżeli już nie mamy wytworzonych kopii zapasowych.

Dlatego tak istotne jest, aby pamiętać o regularnym wykonywaniem kopii zapasowych oraz przechowywaniu ich w przynajmniej dwóch różnorakich lokalizacjach. Są to fundamentalne zasady bezpieczeństwa, jeśli chodzi o dane cyfrowe.
Archiwizacja danych cyfrowych
Na samym początku, powinno się wspomnieć, że bezpieczne przechowywanie danych powinno stanowić kwestie jedyną. Nie trzeba oszczędzać na aspekcie bezpieczeństwa w kontekście cennych informacji dla funkcjonowania naszej firmy. Na rynku działają firmy, które oferują usługę bezpiecznego przechowywania danych cyfrowych. Do ich działań powinno się przechowywanie dysków twardych a także innych nośników informacji cyfrowych, takich jak płyty CD, płyty DVD czy taśmy. Dysponują one bezpiecznymi lokalizacjami przystosowanymi do magazynowania materiałów szczególnie cennych. Jeśli zdecydujemy się na taką usługę, pozostaje nam jeszcze ustalić detale, czyli w głównej mierze częstotliwość odbioru dysków twardych z backupem. Powinniśmy też pamiętać, aby regularnie wykonywać kopie zapasowe wszelkich niezbędnych dla funkcjonowania naszego biznesu danych. Tylko w ten sposób będziemy w stanie zabezpieczyć się przed ich utratą.

Zobacz także: bezpieczne przechowywanie danych.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Leave a Reply