Marketing zapachowy

Jeśli wchodzisz do sklepu i w tym sklepie bardzo ładnie pachnie, to nie daj się zwieść, bo ten bardzo ładny zapach nie jest wykorzystany po to, żeby było ci w tym sklepie sympatycznie, ale po co, byś kupił w dodatku. Zapachy do pomieszczeń mogą stosownie oddziaływać na ludzi. Oddziaływanie zapachów jest bardzo szerokie i w bardzo wielu sytuacjach także niezrozumiałe dla dużo osób.

Zapach może kreować konkretne postawy , a dodatkowo działania i to często w sposób w pełni nieświadomy.
Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że stosowanie konkretnych zapachów może się przełożyć na to, że osiągniemy odpowiednie efekty. Na przykład aromatyzacja wnętrz kwiatami i zapachami rozluźniającymi powoduje, że człowiek w takim sklepie spędza więcej czasu. O ile spędzi tam dodatkowo czasu, to w dużym stopniu wzrasta też prawdopodobieństwo, że dokona zakupu albo że jego zakupy będą większe, niż byłyby w momencie, gdyby w sklepie pachniało neutralnie albo nie było tam żadnych zapachów. Celowo rozpyla się w sklepach dokładnie określone mieszanki zapachowe, aby wzbudzić dane reakcje. Właściwie każdy zapach oddziałuje na człowieka przeciwnie, może rozluźniać, lub powodować chęć do działania. Może również wywoływać ochotę na ryzyko, przez co niektóre osoby będą skłonne kupić coś, czego w normalnych ustaleniach ażeby nie kupiły. Dyfuzory zapachowe stosowane w sklepach mają za zadanie utworzyć w tych miejscach odpowiednie warunki do dużych zakupów. Im lepsze są te warunki, tym w znacznym stopniu wzrasta prawdopodobieństwo, że sklep zrobi duży utarg. Jak widzisz, jest w tym konkretny cel i w znaczącej liczbie przypadków intuicyjny do osiągnięcia.
Warto sprawdzić: aromatyzacja.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Leave a Reply