Profesjonalne logo – ceny

Nie każda firma posiada logo. Jego opracowanie w każdej sytuacji wiąże się z dodatkowymi kosztami, bo zadanie takie zazwyczaj zleca się profesjonalistom od reklamy.

Oni zajmują się projektowaniem logo. Im powierza się żeby stworzyli profesjonalne logo, którym dana firma będzie się posługiwać. Prace nad takimi schematami zazwyczaj przebiegają kilkuetapowo. Wstępem na pewno jest rozmowa z klientem i dokładne poznanie jego nadziei względem takiego projektu. W wielu przypadkach właściciele firm mają w tym kierunku sprecyzowane oczekiwania lub nie mają takich wcale. Pragną mieć ładne, ciekawe i charakterystyczne logo. I tyle w tej kwestii mają do powiedzenia.
Jednak wręcz w takich przypadkach rozmowa z klientem musi się odbyć. W trakcie takiej projektant logo musi dowiedzieć się na czym polega specyfika działania danej firmy, jakie są jej priorytety i czy kieruje się w swoim działaniu. To wszystko jest niezbędne, aby wytworzyć odpowiedni projekt logo. W trakcie takiej rozmowy zwykle ustala się kolorystyczne, jaka w logo zostanie zastosowana, bo w dużej liczbie przypadków klienci posiadają w tym względzie określone wymagania. Po takim wywiadzie można przejść do opracowywania projektu logo. O ile pod uwagę brane są tanie projekty logo, to klient zazwyczaj dostaje wiele propozycji, jeżeli już logo ma kosztować więcej to ilość propozycji jest większa. Zwykle natomiast już kilka propozycji wystarczy, aby wybrać to logo, które będzie najlepiej właściwe. Jeśli takie uda się ustalić, to podlega ono dopracowaniu, jeżeli już jest to konieczne. Niekiedy udaje się wykonać taki projekt, który będzie rewelacyjny już na etapie prezentowania. Wówczas praca nad logo zostaje zakończona uprzednio, a zadowolony klient ma logo o jakim marzył. Takie umieszcza na wszelkich swoich produktach i dokumentach. Jest ono jego znakiem firmowym, który zwykle jest rejestrowany.
Źródło: projektlogo.eu.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Leave a Reply