Usługi telemarketingowe – co warto wiedzieć?

Zastanawiasz się, która firma powinna przejąć działania marketingowe w Twoim biznesie? Jeżeli już chcecie powierzyć pozyskiwanie leadów na zewnątrz, to warto mieć świadomość tego, że pozyskany klient nie jest równy każdemu innemu pozyskanemu klientowi. Na szczęście z takiego założenia wychodzą najbardziej renomowane firmy na rynku, które pozyskują leady dla firm trzecich. Dlaczego z takiego założenia wychodzą? Ponieważ pozyskany klient nie zawsze okazuje się wartościowym klientem.

I to niezależnie od wybranej metody – call center, cold mailing, czy też promocji internetowe. Zła strategia będzie nieefektywna. Widać to głównie w sytuacji, gdy dana firma koncentruje się jedynie na liczbach. Obnosi się z tym, że jest w stanie uzyskać X klientów, jednak tak faktycznie koniec końców bardzo mała ich ilość domyka sprzedaż w końcowej fazie. Dlatego na papierze ilość pozyskiwanych klientów wygląda de facto imponująco, natomiast koniec końców są to niewiele wartościowe leady. Zdarza się, że winny temu jest handlowiec, który wybiera złą targetową grupę, a innym razem odpowiedzialny za to jest landing page, gdy przykładowo. ustalone na nim informacje nie pokrywają się z rzeczywistością. Jest tak przykładowo. wówczas, gdy klient ma obiecane jakiś bonus albo gratis w zamian za to, że zostawi swoje dane teleadresowe lub kontaktowe. W takiej sytuacji klient tak w rzeczywistości nie jest interesujący się usługą lub produktem, a wyłącznie wspomnianym gratisem czy również bonusem. Takie pozyskiwanie leadów jest po prostu nieefektywne i w znaczącej liczbie sytuacji nie ma sensu.

Zobacz: system crm.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Leave a Reply