Skuteczne filtry cząstek stałych

Samochody z silnikami diesla mogą być zanieczyszczone przez cząstki stałe z paliwa i jest to całkowicie normalna sytuacja. Silniki te są tak utworzone, ażeby wypalać te cząstki stałe, ale jest to możliwe wyłącznie i wyłącznie w sytuacji, kiedy w silniku zamontowany jest stosowny filtr. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest częstym celem warsztatów mechanicznych, które odwiedzają osoby posiadające samochody z silnikami diesla i jednocześnie eksploatujące je w sposób nieco inny niż zalecany.

Samochód z silnikiem diesla powinien dużo jeździć na długich trasach, a nie za każdym razem tak jest. Cząstki stałe z paliwa po prostu nie mogą się wystarczająco dobrze wypalić, a przez to osadzają się na silniku auta. Taka sytuacja jest niewskazana, dlaczego, że doprowadza do zniszczenia silnika. Zanim się to jednakże stanie, zniszczeniu ulega sam filtr cząstek stałych. Wypalanie fap oraz filtrów dpf odbywa się podczas jazdy. Kiedy prowadzimy samochód na dłuższej trasie, cząstki stałe są po prostu wypalane przez nagrzewający się silnik. O ile trasa nie jest wystarczająco długa i silnik nie może się mocno rozgrzać, nie wypali cząstek, tylko osadzą się one na silniku i będą powodowały dalsze problemy. Dlatego też tak istotne jest, aby kupować samochód z silnikiem diesla wyłącznie i jedynie wtedy, kiedy najczęściej i na prawdę dużo jeździmy. W innej sytuacji byłoby to dla nas po prostu nieopłacalne. Nie zaoszczędzilibyśmy na paliwie, co więcej koszty generowałyby różnego rodzaju naprawy silnika i innych podzespołów. W takiej okoliczności lepszym wyborem byłby samochód z silnikiem benzynowym.

Więcej informacji na stronie: filtr fap.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Leave a Reply